Bosch Maxx 8 Piepende trommel

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Ik ben al enkele jaren in het bezit van een Bosch Maxx 8 Sensitive wasdroger.
Sinds enkele weken valt het op dat er een piepend (tsjilpend) geluid uit de machine komt.
De achterkant heb ik al eens verwijderd en de nodige stof gezogen.
Ik vrees echter dat het piepende geluid van de trommel af komt.
Is zoiets simpel op te lossen? Dien ik iets schoon te maken?
Mag je je het een en ander smeren (WD40)?

Ik wacht met interesse de reacties af.
Info


als je hem is laat draaien met de achterkant en/of de bovenkant eraf dan kun je misschien lokaliseren waar het gepiep vandaan komt en zou je het e-nummer van het typeplaatje kunnen geven (staat waarschijnlijk in de deur) smeren zou ik niet zomaar aan beginnen, daar gaat allemaal weer stof opzitten
Info


Dank voor je vlotte reactie.Het valt op dat het gepiep bij een volle trommel verergerd. Het geluid komt uit de roosters aan de achterkant.E/nr: WTE86320NL/17 FD 8912 200021
Info


hoe voller de trommel is harder die aan het werk moet , als het goed is kan je de zijkant er ook af halen aan de rechterkant zit de motor en er loopt een aandrijf riem om de trommel heen kijk is even hoe het in elkaar zit en of je de aandrijfriem makkelijk eraf kunt halen als je dan aan de trommel draait en je hoort nog steeds die piep dan zal het waarschijnlijk het lager van de trommel zijn
Gesloten