Bauknecht trkd 4667Blof droger doet niets

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Ik heb ook een probleem met de printplaat (die van de schakelaar).
1 relais was kapot ( omhulsel was doorgebrand). Ik heb deze vervangen maar het probleem blijft, als je de schakelaar op een programma zet klikt er direct een relais, lampje bij de startknop knippert en als je op start druk gaat het lampje van 6 uur branden en na 2 seconden het lampje van 3 uur maar de trommel gaat niet draaien.

Wel hoor je direct als je de stroom erop zet een zoem.

Wat kan dit zijn? Het is een bauknecht trkd 4667Blof
Info


verder geen schade op de printplaat of kapotte componenten?
Info


Nee, kan niets vinden. Alle weerstanden met een R doorgemeten en lijken ook goed.
Info


diodes ook doorgemeten? of misschien met solderen per ongeluk een doorverbinding gemaakt met een ander spoorgeeft de machine geen foutcode aan?resetten al geprobeert
Info


Hoe meet ik de diodes en wat zijn dat?Hoe geeft hij de foutcode aan?Al gereset, half 6, 3 maal start (gaat wel het rode lampje pluizenfilter branden) 5 over half 6, 3 maal start en uitzetten.
Info


dit is een diode , http://www.maakmijnwitgoed.nl/19-overige-componenteneen diode laat de stroom maar aan 1 kant door het kan dus wel heen maar niet terug dus als je de meetpennen omdraait meet je niets heb je deze stand op je multimeter zitten (zie afbeelding)ik kan nergens vinden hoe je bij een bauknecht wasdroger de code uitleest
Info


Alle diodes met een D nummer laten beide kanten stroom door. Bij 2 diodes is de ene kant 72 en de andere kant start hij met 140 en loopt langzaam op tot oneindig. Ja ik heb zo,n meter. Zegt dit je iets?
Info

hier staat de werking van een diode omschreven, https://nl.wikipedia.org/wiki/Diode zoals jij beschrijft lijkt me dat de diodes defect zijn , wat ik wel vreemd vind, dat ze dan allemaal defect zijn
Info


De diodes hoeven niet defect te zijn. vergeet niet dat ze op de printplaat aan andere componenten verbonden zitten. Je meet dus niet alleen door de diode heen, maar ook OM de diode heen 
Info


inderdaad je hebt gelijk
Info


Nog ff verder gezocht, maar als je de diodes verdenkt; meestal worden ze losgesoldeerd om door te meten. Dan klopt het verhaal van Bennie natuurlijk wel helemaal!Maareh, ze hoeven niet defect te zijn, dus kom maar op met die foto  Tip: 96dpi en max 2000x1000 pixels dan kan je het zo als bijlage plaatsen op dit forum!
Info


 Procedure is als volgt. * Ronde bedieningsknop rechtsom helemaal recht naar beneden draaien * 3x snel op start drukken * Ronde bedieningsknop rechtsom 1 tikje verder naar de stand "luchten" draaien * 3x snel op start drukken * Ronde bedieningsknop rechtsom naar de stand "extra droog" draaien * 1x op start drukken ik kwam deze resetprocedure tegen voor whirlpool/bauknecht hier staat 1 handeling extra bij dan zoals jij hem beschreef  .zou je ook een foto van de andere kant van de printplaat kunnen maken. misschien kan je de foto's ergens op internet zetten en een linkje hier plaatsen dan heb je betere kwaliteit mbt inzoomen
Info


Bedankt ga het morgenavond proberen. Zal ook kijken of ik een foto kan plaatsen.
Info


De reset werkt niet.Hier de foto,s
Info


als ik op de foto zo kijk zit er bij de solderingen van het relais aan de rand niet zoveel tin misschien kun je daar nog wat aan toevoegen
Info


De verdachte onderdelen zijn in jouw geval R47, D15, D18 en het spoeltje (inductor) direct erboven.MAAR, als er wat klikt, is er dus wel stroom, en dan is het wat anders en dan weet ik het niet ...Het defecte relais ziet er wel serieus uit. Misschien eens contact opnemen met SmallRepairs oid?
Info


was de droger nog te redden?
Info


Heb een nieuwedrogergekocht, wil nogwel proberen de oude te maken.
Info


okay . heb je de print al een keer goed schoongemaakt met alcohol , want links op de foto (onderkant print) zit smeer of zoiets wat over een paar sporen loopt , is gokje verder heb ik zo geen idee en die solderingen van het relais een keer extra vertinnen
Gesloten