Bauknecht TRA 5350 was niet droog

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info


Het alarm  stopt en geeft aan dat de was droog is en dat is niet zo moet meerdere keren opnieuw startenom de was droog te krijgen
Info


wat voor alarm hoor je of is dat gewoon het signaal dat hij klaar is,heb je de trommel al een keer goed ontvet met azijn, ook de randjes enz.   kan zijn dat hij daarom niet goed kan meten hoeveel vocht erin zit
Info


Het signaal dat het wasgoed kast droog is, de azijnactie heb ik uitgevoerd zonder resultaat.Ik werk nu met de timer en is het wasgoed wel droog en het signaal geeft einde aan.In mijn huis is geen gasaansluiting, kook elektrisch en een luchtafvoerdroger is ideaal, warmtepomp niet mogelijk.
Info


staat er een typenummer in de rand van de deur dan mag je die nummers wel even geven, misschien kan ik vinden hoe de vochtmeting in je machine werkt, het kan namelijk meerdere oorzaken hebben het kan aan de vochtmeting liggen , of aan de temperatuursensoren of het verwarmingselement of de aansturing op de printplaat
Info


8560 535 12000 dank je bennie.voorlopig kan ik nog drogen met de tijdinstelling.
Info


ik heb een afbeelding van een temperatuursensor en van een vochtsensor bijgevoegd , de vochtsensor zit volgens mij bij de deur, is deze ook goed schoongemaakt en controleer de aansluiting hiervan en de temperatuursensor zit ergens in het luchtkanaal maak deze ook eens schoon en meet de weerstand hier eens van
Info


Mijn dank, inderdaad zit er onder de deuropening , pluizenfilter 2 voelers ik ben een leek hoe kan ik hierbij komen en waar vind ik de thermostaat? Is er een instructietekening? Dacht technische tekening te kopen was echter een normale gebruiksaanwijzing en die had ik al.
Info


ik kan ook geen technische tekening vinden, ik heb hier wel een filmpje https://www.youtube.com/watch?v=r6tZ3DnH5h0 het is niet dezelfde droger maar het is wel ongeveer hoe je binnenin de droger komt, en dan moet je op zoek naar de thermostaat en dan kan je gelijk even kijken of er binnenin nog schoongemaakt moet worden.
Info


  Was niet eenvoudig om aan de binnenzijde te komen. De handige helper ontdekte dat er een voeler geen contact meer maakte stekkertje opengemaakt draadje vastgemaakt en weer in elkaar gezet voordien allesmet kwastje uitgestoft. Inmiddels een was gedraaid en in de droger gedaan, werkt weer als vanouds.Dank voor jullie hulp om te proberen het zelf te (laten) oplossen mijn werk was het aangeven van schroefjes!
Info


dat is mooi om te horen , daar doen we het voor
Gesloten