AEG 91601217100 foutcode E60 (droogt niet meer/niet warm

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info


Ik ben nieuw op dit forum, dus weet nog niet helemaal hoe dit werkt. Als niet-lid heb ik wel alle posts bekeken over een AEG met foutcode E60. Helaas krijg ik de "diepere" foutcode niet boven water.Onze machine: AEG Lavatherm Marathon PNC 91601217100 heb ik volledig open geschroefd en schoongemaakt waar het kon. Ook constateer ik dat aan alle kanten de lucht door het apparaat blaast. Het verwarmingselement zie ik niet oranje kleuren/warm worden. Dit is dan ook het probleem met de machine. De was droogt niet meer, omdat de machine niet meer warm wordt. Mijn belangrijkste vraag is nu: zit er een soort bescherming op, die ik kan resetten, of moet ik gelijk het verwarmingselement vervangen? Gezien de leeftijd (2005) en de kosten van het element van 100 euro is het dan misschien beter om een nieuwe te kiezen.Graag jullie advies in dezen.
Info


Na het uit- en weer in elkaar schroeven even laten draaien met een natte handdoek erin. Gaat in principe goed, alleen wordt niet warm. Daarna na een wat langere tijd een klik en gepiep. De klik is de deur die automatisch geopend is. De foutcode E60 in beeld, met elke keer een serie van 6 piepjes. Verder alle combinaties van toetsen geprobeerd, maar helaas geen "diepere" foutcode.
Info


Procedure om de onderliggende foutcode uit te lezen:Het apparaat uitzetten.Het apparaat aanzetten, door de programmaschakelaar één positie met de wijzers van de klok mee verder te draaien.Tegelijkertijd de toets START/PAUZE en de toets links ervan (ongeacht model) gedurende ten minste 5 seconden indrukken.De toetsen ingedrukt houden, tot de LED´s beginnen te knipperen en een signaaltoon weerklinkt.En de keuze schakelaar 11 posities met de klok mee bewegen. Je krijgt nu de specifieke code.probeer dit eens 
Gesloten