Whirlpool Indiana A wordt niet warm

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Ik heb een Whirlpool Indiana A nr 8575 341 12071. Probleem:Hij draait wel, hij begint even op te warmen en vervolgens geeft hij alleen koude lucht. Verwarmingselement is niet defect. Printplaatje defect of iets met de vochtsensoren?
Info

En de 4 sensoren in het element?
Meet deze even door en vermeld de waarde per sensor.

Wees voorzichtig, een nieuw element kost rond de 100 euro ...
Info


De 4 sensoren: die zitten op het printplaatje? het verwarmingselement? of?
Info


Nog ter aanvulling: als het verwarmingselement bedoeld wordt, die heb ik getest. De droger is al een keer kapot geweest binnen de fabrieksgarantietermijn. Degene die de reparatie heeft uitgevoerd heeft een nieuw verwarmingselement erin gedaan en de oude achtergelaten met de opmerking dat die in elk geval niet kapot was.Ik heb de elementen omgewisseld en het resultaat is hetzelfde: hij wordt heel even warm en dan koud en blijft koud.
Info


Dank je. Ik heb de sensoren gevonden.De twee buitenste, 120gr, en de sensor met opschrift NOT108, geen weerstand.De sensor met opschrift 3081 en TYP278 is de weerstand 1 ofwel oneindig.
Info


En, wederom ter aanvulling, dit geldt voor beide verwarmingselementen. Exact dezelfde meetresultaten op dezelfde sensoren.
Info


Die "oneindige" moet niet oneindig zijn maar bij 25 graden ongeveer 11,5 KOhm en bij 60 graden ongeveer 3,3 KOhm.Ik ga er vanuit dat het lucht circuit niet verstopt zit anders stopt hij en inderdaad na een paar minuten mee...Als dat goed is blijft eigenlijk alleen maar de elektronica module over.Controleer deze op losse contacten en dan met name bij de relais K1, K4 en K5.
Info


Mmm, ik heb de weerstand nog eens nagekeken en de waarden die jij noemt, kloppen. Daar had ik me in vergist door de multimeter niet juist te gebruiken. Ik heb naar de printplaat gekeken en gekeken of er iets los zou kunnen zitten dan wel geen contact maakt op K1, K4 en K5, maar de contactpunten die ik zie, zijn goed verbonden met de printplaat.
Info


Ik heb het resetprogramma uitgeprobeerd, maar geen resultaat.Het testprogramma heb ik geprobeerd, maar dat lukte niet. Ik zal mijn zoon ook nog eens laten kijken, maar die vaart en is pas 16/12 weer terug.Duurde wat langer voordat ik reageerde, maar er zat wat tussen. Toch dank voor steeds reageren.
Info


hallo deze whirlpool drogers zetten de verwarming vaak uit als hij geen natte was in de trommel voelteen fijn schuurpapiertje of schuursponsje langs de sensoren wil dan nog wel eens helpendeze sensoren zitten (als u het deurtje opendoet) aan de voorzijde in de trommelruimte .vr gr
Info


Nog gevonden wat het was? Heb hetzelde probleem met een whirlpool awz 7640. Verwarming gaat 10 seconden aan en dan valt de relais uit.
Info


stopt de droger dan ook of draait hij wel verder maar dan zonder warmte
Gesloten