AEG lavatherm droger weerstand R76 blijft doorbranden

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info


Hallo allemaal,Ik heb ook een overleden AEG droger. Ik heb zekering R76 doorgemeten en deze deed niks meer. Heb m nu 2x vervangen (1x voor 47 Ohm en 1x 100 Ohm) maar telkens branden ze weer door. Wat doe ik verkeerd?Alvast bedankt!
Info


de r76 is een veiligheidsweerstand om de achterliggende componenten te beschermem, ik denk dat er bij jouw (zoals bij vele anderen) kortsluiting zit in de lnk304 en door die kortsluiting word de weerstand opgeblazen
Info


Bedankt voor je snelle reactie Bennie,Kan ik de Ink304 doormeten? Ik zie er namelijk niks vreemds aan.
Info


soms zie je er ook geen schade aan of het zijn zulke minuscule smeltplekjes, maar met dit probleem is de lnk zo goed als altijd kapot, en je netfilter is nog wel goed anders ging de weerstand niet kapot, maak eventueel een paar fotos ervan en plaats ze hier
Info


Adviseer je dan om de weerstand te vervangen voor 47 of 100 Ohm? Is 100 niet gevaarlijk (groter brandgevaar?)
Info


in het verleden liep harryo hier rond en die adviseerde om een stapje hoger te gaan zitten met de weerstand om dit in de toekomst te voorkomen, maar dan moet je wel brandveilige weerstanden gebruiken die branden niet maar gaan gewoon kapot(bij kortsluiting) want een brandende weerstand wil je niet in je drogerop http://www.maakmijnwitgoed.nl/12-elektr ... omponenten kan je de onderdelen bestellen en er staat ook een handleiding op deze site
Info


Ik probeer het wel gewoon met de 47 Ohm :-) Ga ermee aan de slag. Zal het hier melden als het gelukt is (of niet)Bedankt voor je snelle hulp!
Info


graag gedaan en we "horen" het wel
Info


Heb inmiddels een nieuwe lnk304 gemonteerd en het goede nieuws is... de zekering blijft heel. De binnenverlichting brand ook als ik deze aan doe maar...De ledlampjes doen het niet. Waar kan dit aan liggen? Alvast bedankt
Info


de bediening werkt nog niet , als ik het goed begrijp.zitten alle stekkers er weer goed aan , geen losse contactenmaak anders een paar duidelijke fotos van de print en plaats ze hier of ergens op het internet en plaats de link hier dan kunnen we even meekijken
Info


Niet meer nodig! Heb een contactje gevonden die niet helemaal goed zat. Hij doet het weer! Bedankt voor je hulp! Top!
Info


graag gedaan, kun je er weer even plezier van hebben
Gesloten