Siemens WT34V170NL/07 storing filter

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info


Iemand enig idee hoe ik de storing kan oplossen!De droger begint met drogen en na even stop deze en begint de filter indicatielampje te branden en droog dan niet meer . natuurlijk is het filter schoongemaakt daar ligt het niet aan! alvast dank Rene
Info


Klop, niet aan het filter zelf.Controleer het volledige lucht kanaal, dus vanaf het rooster rechts onder, door de voet van de machine, bij de ventilator en de ruimte bij het verwarmings element.Verwijder hiervoor de zijkanten en de bobbel aan de achterkant.Blaast de droger zijn vocht in de ruimte zelf, in een condersatie bak of naar buiten?In de laatste 2 gevallen ook dat slangen/buizen sysyteem daarvan controleren.
Info


oke dank voor je reactie , gaan we volgende week eens proberen !
Info


Jeetje !! niet normaal , na de tip van harry ,dank daarvoor, even aan de slag gegaan met de droger en eerst nog maar even de slang demonteren. deze al eerder schoongemaakt aan de kant van de machine maar nog nooit aan de kant van de dakdoorvoer ! hier zat dus een mega probleem. De dak doorvoer zat helemaal verstopt en daar kwam geen lucht meer door , pfff gevaarlijk nu nog even een nieuwe slang kopen en dan is het weer helemaal schoon ... blij dat ik geen monteur heb laten langskomen. groet en dank Rene
Info


 Je bent de 2de met dit zelfde probleem.Indesit G84V
Info


Hallo Harry  richt me meteen tot jou de grote held van dit forum  !! Wij dachten dat ik het probleem had opgelost helaas is dat niet zo. Het leek de doorvoerkanaal te zijn die toen helemaal schoongemaakt...probleem blijft...het lampje filter blijft knipperen en slaat dus af na een aantal minuten. nu gister de droger helemaal open gemaakt en de binnenkant schoongezogen, jee wat een stof. en de sensor onder het pluizenfilter is ook helemaal schoon. heb nu alles wel gedaan. heb jij nog tips ? kan ik hem misschien resetten of zou ik een onderdeel moeten vervangen. Hoor het graag van je  , alvast dank groet René
Info


zou je de nummers van het typeplaatje/sticker willen geven dan kan ik even kijken hoe je droger in elkaar zit, deze zit vaak in de deurrand,harryo is niet meer actief op dit forum (jammer genoeg)
Info


nr 0206 is het verwarmings element  daar stroomt de koude lucht langs en word verwarmtde multimeter zet je op weerstandsmeting en de meetpennen zet je op de aansluiting van de sensor
Info


hallovaak komt het filterlampje opzetten als de ventilatortje aan de voorzijde dichtgeslibt is met aangezogen stof..deze kunt u bekijken(met een zaklampje)als u de condensor er even uithaalt..hij zit aan de rechterkant en is zichtbaar als u vanaf de linkerhoek van de droger in het gat kijkt..let er ook even op of de condensor zelf goed open is en dan bedoel ik de fijnmazige zijkanten waar de condensatieluchtstroom door heen gaat..dit is het best te zien als u er licht doorheen laat vallenvr gr herman witgoed
Gesloten