Ga naar inhoud

AEG T86585IH maakt herrie en stopt


Ga naar oplossing Opgelost door Lampje,

Aanbevolen berichten

AEG droger type T86585IH , warmtepompdroger.
Na het starten maakt de machine rechts achter veel herrie en stopt dan, het lijkt dat dit bij motor vandaan komt. Als ik de droger uit zet en even wacht , dan kan ik hem weer starten waarna hij weer hetzelfde doet (herrie maken) even draaien en stopt dan weer. Aan de achterkant de kap achter de motor losgemaakt , zie daar een waaier zitten (welke speling heeft) . de trommel kan ik niet goed met de hand door draaien , lijkt dat hij zeer zwaar loopt.
Vraag kan de motor defekt zijn of is er iets anders aan de gang.
Link naar reactie
De waaier mag dus niet los zitten die moet vast zitten met een zelfborgende nylock moer.
Dus begin deze moer eens te vernieuwen.
Ontspan de aandrijfsnaar eens en haal de riem van de poelie.

Is de trommel dan nog gewoon te draaien?

Laat dan de machine eens draaien zonder trommelaandrijving

Inspecteer de trommelafdichting eens eens, zit er wat tussen bijv. een muntje of soms wel een kindersok?


Voor wat nadere info deze film:

Foutcodes Warmtepompdroger foutzoeken en foutcodes Nieuw model

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Goede morgen , heb de machine in de test mode gezet en hierna bleek dat er een storing melding kwam E59 , de machine stopte, hierna de motor eruit gehaald en bij het draaien van de as (wat moeilijk gaat) een zeer krakend geluid nabij het lager waar de aandrijfriem komt te zitten. volgens mijn opinie is dit lager defect en daarom stopte hij. zal een nieuwe motor moeten bestellen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...