Ga naar inhoud

Whirlpool AWZ 9600 3 rode knipperende lampjes


Aanbevolen berichten

Ik heb een Whirlpool AWZ 9600 condensdroger en die was helemaal dood. Door dit forum werd ik geattendeerd op het stappenplan op MaakMijnWitgoed.nl Ik heb met jullie hulp en de onderdeeltjes en gereedschappen van MaakMijnWitgoed de printplaat gerepareerd.

Als ik hem nu aan zet, duurt het even en dan gaan de lampjes branden, dus ik dacht; top, gerepareerd!
Helaas zijn 3 van de lampjes rood en ze knipperen...

Via een tip kwam ik op het idee dat dan mogelijk de printplaat voor de vochtmeting defect zou zijn. Ergens een vervangende printplaat voor de vochtmeting kunnen kopen, maar helaas het probleem is onveranderd...

Nu heb ik ergens gevonden dat ik de machine in test mode kan zetten. Daarbij is de programma draaiknop en een "Option" knop nodig, maar welke knop is dat dan?

Foto's bijgesloten van de knoppen en de service-tag in de deur!
Link naar reactie
[quote=Bennie post_id=2066 time=1548365001 user_id=50] Heb je niet ergens een stekker nog loshangen?
Bij sommige whirpools kan je ook 2 stekkers per ongeluk omwisselen, de droger heeft dat in de gaten en kan je ook deze kuren krijgen.
Mogen we een paar foto's zien van de print terwijl de stekkers zijn aangesloten? [/quote]
Foto's bijgesloten.
Op de overzichtsfoto zie je de aarde er achterlangs lopen. Die gaat via een stekker op de printplaat.
Link naar reactie
Ik heb de video's bekeken, dank!

De 1e video heb ik gevolgd om de foutcode te resetten. Er gebeurt echter helemaal niets: de rode lampjes blijven knipperen.
De 2e video legt alle foutcodes uit, maar ik heb geen schermpje waarop een F-code staat. Zie ik iets over het hoofd?

Hierbij [url=https://www.dropbox.com/s/5kq37klp83fvrt2/Whirlpool%20AWZ%209600%20storing%20reset%20%28failed%29.mp4?dl=0]een filmpje[/url] van wat mijn machine doet (incl. een poging om te resetten).
Link naar reactie
Hmmm, de eerste testrun met twee handdoeken gedrenkt in 1 liter schoonmaakazijn was niet succesvol.

Ingesteld op Katoen Kastdroog. Hij startte met 1:40 uur. Na een paar minuten stond er 22 minuten op het display. Circa een kwartier later was hij klaar. De handdoeken waren echter niet warm en nog flink vochtig...

Op advies van mijn vrouw "Extra droog" ingesteld en opnieuw gestart. De droger start nu met 2:10 op de klok. Ook die tijd is al heel snel een stuk korter (0:37 op de teller). De droger voelt nu warm aan (eerste keer niet gecheckt) en als de teller op 0:18 staat, stopt het draaien en blazen. Geen idee of dat onderdeel van het programma is ...

Na een kwartier zegt de machine dat 'ie klaar is, maar de handdoeken zijn warm en vochtig ...
Link naar reactie
Ik denk dat je een denkfoutje maakt.

Het droogproces meet niet de vochtigheid van het wasgoed maar de geleiding. Ik weet niet in hoeverre azijn geleidt.

Een automatische wasdroger zal ook niet werken, als je wast met gedestilleerd water.

Dus probeer na de schoonmaaktactie met azijn, nu eens handdoeken te drogen, die gedrenkt zijn in kraanwater.

En meet het verschil eens in ohms tussen handdoeken met azijn en handdoeken met water. En vertel ons dat, dan weten wij dat ook.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Oké, dus de sensor voor vochtmeting kan het niet zijn. Wel viel mij op dat wat ik ook doe, na ca. X minuten stopt de machine.

Het lijkt erop dat de machine maar één kant op draait. Alsof de wissel naar de andere kant opdraaien niet meer werkt ...
Ik weet niet hoe dat schakelen gaat, maar ik neem aan dat de printplaat dat aanstuurt. Heb even foto's van de voor en achterkant bijgesloten van na de reparatie.
Link naar reactie
Heb je alle nieuwe solderingen doorgepiept? vanaf de volgende soldering op hetzelfde spoor.
Probeer anders het testprogramma een keer, let wel op het bouwjaar zie omlijnde gedeelte.

[url=https://postimg.cc/zLgJXKts][img]https://i.postimg.cc/zLgJXKts/henk-test.png[/img][/url]

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...