Ga naar inhoud

Samsung DV90M5000QW warmtepompdroger Blijft lauw


Aanbevolen berichten

[attachment=0]WhatsApp Image 2021-06-01 at 14.14.27.jpeg[/attachment]Beste DIY`rs .

Onze wasdroger van Samsung DV90M5000QW OptimalDry warmtepompdroger heeft er ondertussen 8 uur voor nodig om de was te drogen . ( 2 jaar geleden was het max 60 min )
Wat opvalt is dat het condens water opvang bakje leeg blijft.
De lamellen van de condensor zijn schoon en binnen in de droger is ook regelmatig ophopingen van stof en pluis weggezogen.
voorste TEMPERATUUR SENSOR (art nummer DC9010128G) is schoon en met schoonmaakazijn regelmatig schoongemaakt.
waar kan ik nog meer aan sleutelen ?
Link naar reactie
[size=150][b]Als eerste moet zeker gesteld worden of de compressor loopt.[/b][/size]
Uit de documentatie kan ik niet vinden of de motor door een relais geschakeld wordt of dat de motor door een invertor wordt aangestuurd.

Dus kijk eens naar het gegevensplaatje van de compressor.
Ook het vermogen wat hij trekken moet staat er op.
Ik heb een temperatuur grafiek samengeknutseld van AEG met de tekening van jouw machine. Als je de persleiding van de compressor aanvoelt dan moet hij al heel snel behoorlijk heet worden, als hij draait. Na 5 minuten is de blauwe leiding al een graad of 60-70 en brandt je je vingers.

[attachment=0]Proces-warmtepomp-Samsung.gif[/attachment]


Als hij wel draait en niet heet wordt, dan heb je een probleem, dan is het koelmiddel weggelekt. Dat is ook te zien aan de stroom die de compressor trekt. Die is dan te laag.
Dus om verder zaken uit te kunnen sluiten moet duidelijk worden, hoe de compressor wordt aangestuurd, of de compressor draait, wat het nominaal vermogen van de compressor is

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...