Ga naar inhoud

Thomson tdw 1445 vaatwasser deurslot


Aanbevolen berichten

Ik ben onze vaatwasser ah repareren,alles getest en nu doet ie het weer
en dan weer niet?
Als ik de deur opendoe en sla ze hard dicht dan begint ie ff zo van ik wil wel maar kan niet
en dan een gezoem,dus ik denk iets met de motor?
Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Een vaatwasser begint altijd met afpompen, laat dan water de vaatwasser instromen en dan begint de circulatiepomp te draaien.
Waar gaat het mis en geeft het display nog iets weer?
Het begint al met hard dichtslaan, dat moet niet nodig zijn, dus het deurslotje is losgeschoten of defect.
Deze ziet of de deur open of dicht is.
Als je de machine handmatig vult met een emmer/gieter, word dit dan weggepompt als het programma start?
Graag ook wat lampje vraagt, de gegevens van het typeplaatje.
Die staat meestal op de rand van de deur.

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie
THOMSON SN: 351400093
Dishwasher TDW 1445 SL
I PX1
Water pressure: 0,04-1.00MPa

Het klepje dat het bakje waar de vaatwastablet was stuk en heb ik met superglue al 2x
gerepareerd omdat ze in de winkel waar we de machine gekocht hebben zeggen dat er bijna niks te krijgen is?
Nu heb ik onderdelen gevonden allesbehalve het klepje.

https://www.sos-accessoire.com/pieces-detachees-lave-vaisselle/thomson/TDW1445SL/
Link naar reactie
Daar zijn inderdaad heel weinig onderdelen voor te vinden.
Maar je [url=https://www.sos-accessoire.com/securite-de-porte-securite-verrou-de-porte-continental-edison-generiss-amica-curtiss-proline-34420834-19412.html]deurslot[/url] zou ik wel even controleren, voordat je hem helemaal aan gort slaat.
Misschien is het nu een kwestie van een palletje rechtdrukken.
En wat betreft dat klepje, misschien loop je een 2ehands vaatwasser tegen het lijf waar zo'n klep in zit.
Maar ik denk dat het deurslot net wel net niet schakelt en daarom raar doet.

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie
Ik heb hem terug helemaal in elkaar en ...niks oftewel, hij pompt water(op de bodem) dan hoor
ik een gezoem aan de rechterzijde(verwarmingselement)?
Als ik de deur open doe en hard dichtsla, dan komt ie er ff door 0.5 sec, dus slecht contact ergens,
motor blijft hangen
op het deurslot zitten 2 magneetsensors of hoe noemt dat dus zijn die stuk?
Staat aan en zoemt nu,
paneel vd deur is eraf en heb aan alle draden eens gewiebeld maar is niks???

HELP!!!
Link naar reactie
Met geweld is nog nooit een probleem opgelost, dus gewoon de contacten van de deurschakelaar even door meten en eventueel kortsluiten, om te bepalen of deze het probleem veroorzaakt en dan eventueel deurslot vervangen wat wel als onderdeel beschikbaar is.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Als ik het goed begrijp kan je de vaatwasser starten, hij begint met afpompen.
Dan laat hij water in de vaatwasser lopen.
En dan begint het gezoem.
Als dit zo is is je circulatiepomp geblokkeerd.
En dat verklaard misschien ook dat als je de deur hard dichtgooit hij weer voor even doet.
Het kan zijn dat de rommel in de circulatiepomp even losschiet, maar daarna weer vastloopt.
Ik denk dat er een stukje plastic of glas in zit.
Maar stop met dat dichtslaan, want voor je het weet moet er een nieuw slotje in van 50 euro.
Het ligt niet aan het deurslotje, want dan kon de machine ook niet afpompen en water binnen laten.

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie
[quote=Alfamale123 post_id=2564 time=1560673351 user_id=122] Roses are red,violets are blue and my dishwasher is out of the blue :D
Nu vandaag draait hij volledige cyclus,de vaat is nog nooit zo proper geweest.
Nu ff afwachten,ik weet het ff niet meer nu hoor. [/quote]
Heb je nog iets aangetroffen, of zat hij vast?
Of alleen gedemonteerd en weer gemonteerd?

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie
Man man man,de ene x is de vaat nog nooit zo proper en droog geweest en
nieuwe vaat erin...niks meer...
Ik zet de machine aan en er loopt water in,dan waar de circ pomp zit een gezoem precies of de pomp blijft hangen???
Ben ff ten einde raad.
Link naar reactie
Ik kan niet vinden op welke spanning de pomp moet draaien, als dat 230 volt is dan zou je kunnen kijken of hij het op een vreemde voeding wel doet.

Wat meet de ohmse weerstand van de pomp?

Maar ik denk toch dat er ergens een klein stukje glas er voor zorgt dat de pomp vastloopt

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...