Weten jullie ook iets van TV's? 37PFL8404H is dood

Defecte apparaten zijn natuurlijk erg vervelend! Repareren door een monteur is geen optie. Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw stofzuiger of broodrooster etc. prima zelf repareren als die stuk is.
http://www.diyreparatie.nl/
Gesloten
Henk
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 nov 2018, 22:05

Ik heb de Philips TV type 37PFL8404H gratis gekregen van familie omdat die helemaal 'dood' is. Misschien kon ik er nog iets mee :o

Ik heb beide printplaten bekeken, maar vind nergens zo'n IC-tje als waar over wordt gesproken bij witgoed reparatie...

Op Circuitsonline wel gevonden dat je als eerste na de gelijkrichter moest meten, maar dat ding kan ik al helemaal niet vinden (ik zoek zo'n vierkant ding, of 4 diodes maar blijkbaar kijk ik er overheen). Op de pinnetjes naar de volgende plaat toe, meet ik wel hier en daar iets, maar dat zijn mV en niet bijv. 5V, 12V of 24V.

Hebben jullie een idee waar ik eerst eens aan kan / moet meten?

Paar foto's:

Voedings printplaat (voorkant):
Afbeelding
link

En de achterkant:
Afbeelding
link

En de logica printplaat:
Afbeelding
link
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Henk,
als je van ons antwoord wilt hebben over problemen met printen dan zul je de originele foto's bij Google photo moeten parkeren met een link op het forum.
Ik kan deze foto's niet uitvergroten en dus niets zien in wezen.
Er zit linksonder een afscherming met een waarschuwing van hoge spanning, daar zitten wat vermogenscomponenten, die hun koeling van de plaat krijgen.

Boven de trafo wordt gewaarschuwd voor een hoge spanning dat zal de voeding trafo zijn.
Ik zie ettelijke diodes zitten met een zilveren ring maar ook vele elco's (speciaal rechts) waar ik de waarde niet van lezen kan, die waarschijnlijk voor de afvlakking van de gelijkstroom zorgen, met rechtsonder een glaszekering die de secundaire voeding beveiligt. Loop de route maar eens na en begin rondom de trafo links boven. volg het spoor naar rechts en dan weer naar beneden

Kijk wel uit!!!!
want deze print is niet zo onschuldig, daar staan meerdere waarschuwingen op van spanningen die met het lichtnet van 230 volt in contact staan, ook al zouden ze maar 5 volt zijn. En in wezen dus een spanning kunnen hebben van 225 volt t.o.v. aarde.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Henk
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 nov 2018, 22:05

Hebben jullie iets aan deze gallery?
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Wij bewegen ons niet specifiek op het vlak van TV's

Het zou echter wel mooi zijn als bij alle vragen op gebied van witgoed zulk type foto's geplaatst zouden worden.

Waar ik echter niet zo blij mee ben, is de keuze om ze op de site van postimage te plaatsen.

Want daar kun je direct de foto's maar 1 stap vergroten en dat is meestal onvoldoende om fouten aan een LNK of soldering te ontdekken.

Dus graag de foto's parkeren bij https://photos.google.com/ waar we de foto's zonder moeilijke tussenstappen direct traploos kunnen uitvergroten.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten