Wasmachine manchet geeft af

De wasmachine stuk of defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent, dan kunt u in veel gevallen uw wasmachine prima zelf repareren.
En tegen zeer lage kosten.
Wij kunnen u helpen uw eigen reparatie uit te voeren en coachen u op afstand.
Dat is onze hobby en zijn dan ook net zo trots als u, als we samen de machine van de schroothoop gered hebben. (www.DIYreparatie.nl)
Gesloten
DTS
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2018, 15:16

Hoi,
Mijn wasmachine loopt wat aan tussen de rubberen manchet van de deur en de trommel. Hij piept daarom ook erg bij het centrifugeren en ook als ik de trommel met de hand ronddraai. Als ik tussen het rubber en de trommel wat wasverzachter smeer is het gepiep tijdelijk weg.
Maar het vervelendste is dat door dat aanlopen ook van dat grijze rubber afslijt en als troep door de was heen gaat. Dan zitten er allemaal grijze vlekken op het wasgoed. Ik voel die troep ook echt zitten tussen het rubber en de trommel.
Ik heb de rubberen manchet al vervangen maar dat was het dus niet. Kan het iets te maken hebben met dat de trommel te veel naar voren of naar achteren zit? En kan ik dat zelf oplossen?
Het is een behoorlijk oude machine. Maar tijdens het vervangen van de manchet kon ik binnen kijken en het zag er niet verroest uit en ook geen kalkaanslag.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Groeten,
Thomas
Gebruikersavatar
Tukkertje
Beheerder
Berichten: 236
Lid geworden op: 08 nov 2018, 21:50

Een trommel mag praktisch geen speling hebben ten opzichte van de kuip.
De lagers zijn dan meestal versleten of het trommel kruis zit speling op.
Mogen we de gegevens van je typeplaatje?
Soms kan je de lagers vervangen en soms moet je de trommel inclusief kuip vervangen.
Dit is een beste klus, als je het zelf kunt is hij het misschien nog waard, maar uitbesteden kan dan een hoog prijskaartje aan gaan hangen.
IF YOU CAN'T FIX IT WITH A HAMMER, YOU'VE GOT AN ELECTRICAL PROBLEM
Fixed? thanks us with :beer::beer::beer:
Gebruikersavatar
Tukkertje
Beheerder
Berichten: 236
Lid geworden op: 08 nov 2018, 21:50

Dag Thomas.

Hoe is het afgelopen met de wasmachine?
IF YOU CAN'T FIX IT WITH A HAMMER, YOU'VE GOT AN ELECTRICAL PROBLEM
Fixed? thanks us with :beer::beer::beer:
Gesloten