Ga naar inhoud

Magnifica 22.110 Geen warm water/stoom uit pijpje.


HRA
Ga naar oplossing Opgelost door HRA,

Aanbevolen berichten

Ik krijg geen water en ook geen stoom uit het pijpje op mijn Delonghi Magnifica S 22.110 B. Wel kan ik koffie maken. Dus de pomp werkt. Wanneer ik warm water vraag hoor ik een licht brommend geluid van de pomp maar geen water. Zou het kunnen dat het mechanisch ventiel defect is. Heb de machine volledig gekuist (zetgroep/mechanisch ventiel) en de leidingen gecontroleerd op kalk.
Kan iemand helpen?
Link naar reactie
Dan zou ik als eerste eens gaan controleren of de pomp wel opbrengst heeft, want dat is een veel voorkomend probleem, een klein o-ringetje om de zuiger, die lekt en dus de pomp wel beweegt, maar veel lekverlies heeft en het water niet komt ,waar het moet zijn.

[url=https://youtu.be/9p65d-Mrnwc]Water Pomp - reparatie | DeLonghi ECAM Magnifica duidelijke instructie[/url]

Mij is even niet duidelijk wat je bedoelt met: [i]toestel met electronisch ventielen en deze van mij is een mechanisch ventiel.[/i]
Want in mijn ogen zijn alle ventielen mechanisch en kunnen ze eventueel electromagnetisch bediend worden. En volgens mij is dat bij alle automaten zo.

Kun je daar eens wat foto's van maken?

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Ik bedoelde het ventiel nr 76 en 86 in het schema van de machine ECAM28.465.M. Ik heb deze niet. De pomp het ik gedemonteerd en nagekeken maar niets abnormaal. Ook werkt deze normaal wanneer ik koffie vraag. Wanneer ik de schakelaar van het stoompijpje bedien dat krijg ik het geluid dat de pomp wil pompen maar precies geblokkeerd is.. (een licht brom geluid). Bij het uitvoeren van een van de verschillende Delonghi testen krijg ik bij het induwen van de stoomknopwel normaal stromend water uit de koffiepijpjes.
Toch wel een dikke duim en merci voor jullie reactie. Ben er een beetje verwonderd van de vlugge reactie. Proficiat.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...