Ga naar inhoud

LED defect Siemens koelvriescombi KA92NVI35/08


Aanbevolen berichten

De LED in de vriezer van onze Siemens koelvriescombi KA92NVI35/08 is ermee opgehouden. Ik zie dat een nieuwe LED slechts 9 euro kost, maar ik zie alleen niet hoe ik de oude LED eruit kan krijgen. Heeft iemand hier tips voor? Bijgevoegd een foto van de LED en ook een overzicht van de reserve onderdelen. [attachment=0]LED.jpg[/attachment] [attachment=1]58300000204700_aet_000_a_01.png[/attachment]
Link naar reactie
Ik heb inmiddels het reserve onderdeel besteld en geleverd gekregen. Hierbij nog een paar fotos. Ziet er inderdaad naar uit dat het alleen klikdelen zijn aan de zijkant. Verwijderen blijft een lastige klus om er goed achter te komen met iets duns en stevigs. Waarschijnlijk zullen de oude klikdelen (deels) gaan afbreken. [attachment=0]Spare3.jpg[/attachment] [attachment=1]Spare2.jpg[/attachment] [attachment=2]Spare1.jpg[/attachment]
Link naar reactie
Gelukkig heb je nu het onderdeel waar je precies kunt zien waar de snappers zitten en je daar een passend stuk plamuurmes voor kunt maken.

Maar ik kan het niet goed zien op de foto, maar zit er boven de tekst ledlamp een grijs balkje wat naar de borgen gaat?
Waar je op een of andere manier moet drukken om de clips te ontgrendelen.

Voor dit soort sluitingen heb ik een scala aan dunne stukken verenstaal in allerlei maten verzameld. Want alles is in elkaar geklikt tegenwoordig.

Kijk maar naar de afstandsbedieningen en de dect telefoons waar de toetsen nog al eens vervuilen. Het is altijd weer een uitdaging het spul los te krijgen.

Maar gelukkig heb jij een voorbeeld.
Succes

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Ik heb de oude LED eruit weten te wrikken met wat meer kracht. Hierbij brak alleen wel de LED liode af vlak bij de fitting. Na 10 minuten wrikken met een pincet ook dit laatste deel eruit weten te krijgen. Al met al lijkt dit toch niet helemaal de juiste manier om e.e.a. los te krijgen, maar het werkte in ieder geval.
De nieuwe LED inclusief behuizing aanbrengen was ook niet direct eenvoudig, aangezien je de diode onder een hoek in de fitting zou moeten proberen te drukken en tegelijk de behuizing horizontal vastklikken. Heb er dan ook maar voor gekozen om de LED uit de behuizing te halen, deze eerst te installeren in de fitting, en dan de behuizing vast te klikken. Zit nu misschien niet 100% hoe het op papier zou moeten, maar het werkt in ieder geval. Al met al in ieder geval de 99 euri (wtf?!#&"&) voorrijkosten van de Siemens reparatie weten uit te sparen voor een 9 euro onderdeel.
Lampje, ik probeerde een bier-donatie te doen, maar alleen werkt de link hiervoor niet?
Link naar reactie
Ja dat zijn allemaal handigheidjes die je moet weten of moet proberen te ontdekken.

Maar goed het licht brandt weer voor een prikkie.

Als ik op de link klik krijg ik gewoon de pagina van de webshop, die dit voor ons regelt. Ik zie niets bijzonders.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...