Ga naar inhoud

Whirlpool AWO 3471


Aanbevolen berichten

Ik heb nog even bij mijn gewaardeerde collega HarryO gekeken.

Het is dan wel een ander type Whirlpool AWO 745

Ook hij gaat er vanuit dat het een lager probleem is.

[URL=https://www.wasmachines.nl/forum/2261-whirlpool-awo-745-riem-vliegt-eraf/] Whirlpool AWO 745 riem vliegt er af[/url]


Complete kuip https://parts.whirlpool.nl/nl/d/J00416983

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Steven,

Het is duidelijk dat hij uit zijn lagers is gelopen.

Net zoals HarryO ook al aangeeft is het hier niet mogelijk om de lagers en de waterkeerringen te vervangen.

De originele trommel is, net zoals vele andere onderdelen niet meer te koop.
Voor de kuip en trommel is dan nog wel een vervanger te koop, maar die kost wel 205,70. En dan moet hij er nog in.

Dan is de vraag: is deze uitgave nog verantwoord in relatie tot de ouderdom?
Want als ik naar de gegevens kijk, dan zie ik dat deze machine in week 2 van 1992 geproduceerd is, dus binnenkort 29 jaar oud is.
Dan is het de investering niet meer waard.
Zeker omdat je niet weet wat er morgen weer stuk gaat waar niets meer van te koop is en ook geen vervangende onderdelen meer van zijn.
Helaas kan ik er weinig meer van maken.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Ja inderdaad denk ook dat dit niet meer de moeite gaat zijn. Wel raar dat die zo oud is want wij hebben hem nu een achttal jaar . En toen hebben we die nieuw gekocht.
Was mijn eerste projectje want ben momenteel avondschool aan het volgen voor witgoed hersteller.
Maar helaas niet alles is altijd te maken.
Alvast bedankt voor de feedback
Link naar reactie
Ik ben in 1968 getrouwd en heb in al die tijd slechts 2 wasmachines gehad beiden AEG, waar ik dus een goede ervaring mee heb.
Maar dat is dus zuiver persoonlijk, toen ik een storing met de inlaatventielen had bij de laatste 27 jarige machine, heb ik geen sleutel meer gepakt en heb een nieuwe gehaald.

Mijn enige eisen waren het moest een AEG zijn zonder koolborstels. Verder nergens naar gekeken.

Mijn kleinkinderen lachten zich rot Opa wat heb je nu als weduwnaar in je eentje een 9 kilo automaat?

Nou geen minuut spijt van gehad, want regelmatig zit hij toch lekker vol.

Leuk dat jij ook in dit werk terecht komt.

Maar wij gaan wat verder dan de witgoedmonteur omdat, wij geen problemen hebben om tot op component niveau te kunnen repareren en wij niets meet arbeidsloon te maken hebben en dat is nu onze hobby die we zelf ontwikkeld hebben.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...