Siemens WT44E174NL/21 droger stopt er na 5 minuten spontaan mee

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
HLB
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2020, 15:24

Wij hebben een droger van het merk Siemens.
Type E-NR WT44E174NL/21 FD 9012 2000016
De droger heeft het altijd prima gedaan.
Momenteel stopt de droger er na ca. 5 minuten spontaan mee.
Hij is dan uit. Alsof de stop is gesprongen.
Als je even wacht dan kun je de droger weer starten.
Echter ook daarna (wanneer hij weer warm wordt, vermoed ik) stopt hij er spontaan mee.
De droger wordt wel warm en functioneert op zich prima, alleen hij stopt er steeds mee.

Wat kan het zijn, en wat kan ik doen om dit probleem zelf te verhelpen ?

Hoor het graag.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Graag had ik alle gegevens van jou die op het machineplaatje rondom de deur staan.

Dit is voor ons een bekend probleem wat eigenlijk voor alle witgoed geldt.

Het is de voeding van de electronica waarin een klein chipje zit TNY of LNK geheten met een typenummer, die heeft een inwendige temperatuurbeveiliging die wil nog wel eens van slag af zijn met de door jou geschetste gevolgen.
Dan zijn er een paar mogelijkheden afhankelijk van jouw vaardigheden op dit gebied, heb je die niet dan ga naar optie 1 of 3,

Maar als je dankt daar heb ik best ervaring mee en durf je het aan dan is het met een beetje precies gepriegel goed te doen.
Maar hou er wel rekening mee, dat als het halverwege blijkt dat het niet lukt, dan zit geen reparateur meer op je te wachten.

Mogelijkheden:
1. Een nieuwe printkaart, deze lijken echter met goud bekleed en stervensduur.
2. Je repareert hem zelf voor nog geen 10 euro aan onderdelen.
Als je echter niet handig in solderen van kleine componenten bent, of nog nooit hebt gesoldeerd, dan is er nog een optie
3. Je stuurt hem naar een van de klein reparatiebedrijfjes en dan ben de rond de 50-60 euro klaar met garantie.

Lees deze artikelen maar eens door

LNK/TNY doormeten

LNK/TNY, Symptomen defect

LNK/TNY, Verwijderen linkswitch door los te solderen

Printplaat laten repareren ...

Oorzaak van het defect raken van de veiligheidsweerstand

voor de onderdelen hebben we een kleine webshop die op niet commerciele basis gerund wordt

Onderdelen
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
HLB
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2020, 15:24

Hoi,

Ik was me er niet van bewust dat je die informatie nodig zou hebben, maar hier komt'ie. :D
E-NR WT44E174NL /21 FD 9012 2000016

Hoi,
Hans
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Ja Hans zonder e-nummer kunnen we niets vinden in de onderdelentekeningen. Want ik zag nu dat jij een print hebt met dubbele gouden rand 320 euro.

Alsof je een emmer leeg gooit. Dus is het echt de moeite waard om hier serieus naar te kijken en te beslissen wat je doet zelf of uitbesteden?

zie https://www.siemens-home.bsh-group.com/ ... ox=tb0104/

Als je gaat vervangen dan het IC, maar ook altijd de veiligheidsweerstand vervangen door een stap hogere waarde bijv van 47 ohm naar 100 ohm.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

temp trip.png




Deze beveiliging schakelt veel te vroeg en is van slag af, de enige remedie vervangen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten