AEG Lavatherm 97685IH Paneel vervangen

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
FR1
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2019, 13:12

Ik heb de user interface en electronica vervangen van mijn AEG Lavatherm 97685 (touch screen). Als ik hem nu in de stekker steek, begint het scherm vanalles afwisselend te tonen (verschillende delen vh scherm lichten op, verschillende keuzes van de draaiknop lichten achtereen op, maar ik kan hem niet starten of iets dergelijk. Heb reeds geprobeerd om lang op elke knop te duwen maar dit helpt allemaal niet.

Heb ik een fout gemaakt bij het vervangen of is dit normaal en weet ik gewoon niet hoe ik uit het 'testscherm' van mijn droogkast geraak?

Wie kan me helpen aub!
Gebruikersavatar
Tukkertje
Beheerder
Berichten: 236
Lid geworden op: 08 nov 2018, 21:50

Dag Freddy, mag ik het pnc nummer uit de rand van de deur en het artikelnummer van de printplaat die je gekocht hebt?
IF YOU CAN'T FIX IT WITH A HAMMER, YOU'VE GOT AN ELECTRICAL PROBLEM
Fixed? thanks us with :beer::beer::beer:
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Dit specifieke type ken ik nog niet.

Maar het eerste wat bij me opkomt is, dat hij in de testmode staat en dan worden beurtelings alle display mogelijkheden aangestuurd.

Bij alle andere modellen gaat hij uit de testmode als je de keuzeknop op nul draait en dus de machine spanningsloos wordt, daarna op stand 1 rechts om en dan weer terug naar nul.

Probeer het eens uit, misschien de kortste klap.

Wat was er met het paneel?
Was dat niet te repareren?
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten