AEG 35740 Lavatherm droger start niet meer - oranje lamp

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
BCA
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 dec 2018, 16:38

Hallo !

Van de een op de andere dag start mijn AEG Lavatherm droger niet meer. Welk programma ik ook kies, ik krijg steeds na het drukken op start/pauze 3x een oranje lampje te zien. Het model is T35740, type P541656.

Kunt u me tips geven?
Bedankt Bianca
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Bianca, wat is het PNC nummer van deze machine?

Probeer eens de foutcode uit te lezen zoals in het filmpje voorgedaan wordt:
https://www.how-to-repair.com/help/tumb ... nussi-etc/
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gebruikersavatar
Tukkertje
Beheerder
Berichten: 236
Lid geworden op: 08 nov 2018, 21:50

In de categorie E30 is er maar 1 foutcode die tijdens een programma naar voren komt, namelijk E32
E31 en E33 komen alleen tijdens het testprogramma naar voren.


E32
frequentie van het geleidbaarheidsensorsignaal te laag

- Bedrading defect
- Borstels versleten / gebroken
- Hoofdelektronica defect

Programma onderbroken

Om te zien aan welke onderdelen het ligt hebben we uw pnc nummer nodig.
IF YOU CAN'T FIX IT WITH A HAMMER, YOU'VE GOT AN ELECTRICAL PROBLEM
Fixed? thanks us with :beer::beer::beer:
BCA
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 dec 2018, 16:38

Hallo Lampje,

Het PNC nummer is
916 095 204 03

Ik heb tegelijkertijd op de zoemer en de startknop gedrukt maar dan gebeurt er niks.
Bedankt voor je tips.

Groeten Bianca
BCA
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 dec 2018, 16:38

Volgens mij kan ik me herinneren dat ik een programma heb onderbroken. Is dat makkelijk te verhelpen?

Bedankt Bianca
Gebruikersavatar
Tukkertje
Beheerder
Berichten: 236
Lid geworden op: 08 nov 2018, 21:50

Een programma onderbreken moet je eigenlijk nooit doen, het gloeispiraal is dan nog heet en heeft geen koeling meer door de luchtstroming.
de temperatuurbeveiliging kan dan aanspreken en dan moet je een nieuw element kopen.
dat ter info.

Nu de storing.

Haal het bovenblad er eens af en kijk of dat armpje rechtsvoorin nog op de trommel rust en niet versleten is.
Het mooiste is dat je met een multimeter een paar dingen doormeet, Gaat dat lukken?

Afbeelding
IF YOU CAN'T FIX IT WITH A HAMMER, YOU'VE GOT AN ELECTRICAL PROBLEM
Fixed? thanks us with :beer::beer::beer:
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Bianca77 schreef: 28 dec 2018, 23:48 Hallo Lampje,

Ik heb tegelijkertijd op de zoemer en de startknop gedrukt maar dan gebeurt er niks.

Groeten Bianca
Bianca,
Je moet beginnen met de keuzeknop op nul, dan de beide knoppen 5 seconden drukken en dan pas inschakelen op stand 1, dan gaat de machine in de testmode.
Als je dan in een keer doorschakelt naar stand 10, dan wordt de laatste geheugenstand van het foutgeheugen zichtbaar. Druk je in deze stand weer 5 seconden op beide knoppen dan wordt het foutgeheugen gereset. Zie ook: AEG Electrolux Foutcodes en diagnostische mode wasdrogers

En als je dan weer uit de testmode wilt, moet je terug naar nul en dan weer naar 1 en weer terug naar nul. Dan ben je weer op normaal.


Om de trommelborstel zichtbaar te krijgen moet de bovendeksel er af. twee schroeven aan de achterzijde losmaken en de deksel uit de borging naar voren schuiven en liften. De tweede borstel zit aan de achterzijde bij de as achter een klein dekseltje.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Is het opgelost?

Helaas hebben we niets meer gehoord.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten