Miele Novotronic C (Sommerwind) stopt

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Hallo,

mijn wasdroger stopt na enige tijd met werken en de deur springt open.

Het apparaat werkt verder wel: de was is enigszins droog.

Begrepen uit andere fora dat dit wellicht een beveiliging is die door een te hoge temperatuur wordt getriggerd.

Is dit te repareren en is dat de moeite waard voor een machine die 13 jaar oud is?

Dank, Paul.
Info


Haal de filters in de deurrand maar eens los en spoel deze onder de kraan schoon. Evt een zachte borstel gebruiken. Waarschijnlijk zitten deze helemaal dicht.
Info


Filters waren inderdaad verstopt.Ging om de halve maan vormige filters in de machine. Op het oog waren ze schoon..Schoongemaakt onder de kraan met tandenborstel.Werkt weer prima..Heb onlangs ook de condensor gereinigd, was ook nodig: apparaat werkt nu sneller.
Info

Maak dit alles regelmatig schoon en je machine werkt een stuk sneller en dus zuiniger.
En hij gaat ook nog langer mee.

Tel uit je winst....
Info

Goed advies,

haalde wel gewoon het stof eruit,

maar niet regelmatig onder de kraan.
Info

Ik heb daar ook last van.

Heb een Miele Deluxe Electronic T 367 C.

Heb sinds deze klacht ook geen water meer in mijn reservoir en weet niet waar het is gebleven.

Advies?
Info


Het hele verhaal staat hierboven.
Gesloten