AEG lavatherm 55480 doet niets meer

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info


het apparaat is 2 jaar oud , de oorzaak weet ik ( althans , ik vermoed het ) : zieke kat die al een paar keer in de droger heeft geplast ... Kan het idd zo zijn dat dan alle bedrading wordt aangetast ? En zo ja , kan ik dat zelf op een of andere manier schoonmaken ? De droger doet nu helemaal niets meer , maakt wel een soort 'opstartgeluid' maar doet verder niets.Graag advies !
Info


Verwijder boven blad en zet de droger aan.Geef de trommel een zetje. Gaat hij nu draaien?Pas op: laat je niet verrassen door het spontaan draaien van de trommel.
Info


Beste Harry Sorry voor mijn wat late reactie , ik was er even een dikke week 'tussenuit' .Ik heb je goede advies vanmiddag opgevolgd en ... hij doet 'et weer ! Maar ...nu wil hij niet meer stoppen , is me dat wat ? Ach , dat was al eerder zo hoor : hij ging niet meer naar het 'afkoelprogramma' en bleef maar draaien.(totdat ie uiteindelijk niets meer deed ) Heb je misschien daar ook een goed advies voor ? In ieder geval ben ik al superblij met je vorige advies , je hebt me een hoop geld bespaard ! groetjes, Kari
Info


Harry , nog even voor alle duidelijkheid : ik liet de droger natuurlijk niet oeverloos draaien maar zette hem na een uurtje uit , dan was de was inmiddels wel droog.Maar natuurlijk nog wel gloeiend heet.Op zich vind ik dat geen probleem hoor , maar wie weet heb je er toch een oplossing voor ?nogmaals een groet , Kari
Info


De droger meet de weerstand tussen de was ribben en de trommel. Hoe lager de weerstand, hoe natter de was.Hij blijft doordraaien en denkt dus nog nat wasgoed te voelen.Klopt ook, (katte)urine is zout en dus geleidend, dus de droger denkt: nat wasgoed, ik blijf lekker doorgaan.Maak de binnen kant van de trommel schoon met een doekje met azijn, met name de overgang van wasrib naar trommel.
Info


hoi Harry Zodra ik er achterkwam dat de kat in de droger plaste heb ik de droger al tig keer met schoonmaakazijn schoongemaakt ... niks erger dan de lucht van kattenurine!Inmiddels is de situatie zo : de droger draait weer , wil nog steeds niet naar het 'koelprogramma' na bv. kastdroog of strijkdroog , maar doet dat wel na programma '30 minuten' . Maar ... hoe dan ook blijft er een zweem van kattenpislucht aan hangen ... Kan ik dat er op een of andere manier uitkrijgen? (bv. een lading handdoeken die doordrenkt zijn met schoonmaakazijn , ik noem maar wat geks ) of zeg je : weg met dat ding en koop maar een nieuwe ! ( nieuwe wasdroger bedoel ik dan he , de kat blijft natuurlijk hier , ondanks dat hij overal in en op plast! ) Graag weer je goede raad !groetjes, Kari
Info


Dat hij vanuit een tijd programma doorloopt klopt. Hier word geen vochtmeting gedaan.De enige manier die je nu nog kunt proberen is het uit elkaar halen van de trommel op zich.Er zijn 2 varianten:- Hij bestaat uit 2 helften, gescheiden door een strook kunststof. Tussen de 2 helften zit nu een sluiting door het kattepis.- 1 geheel met uitneembare wasribben. Tussen de ribben en trommel zit nu een sluiting door het kattepis.PS: is het een poes of kater?Indien kater: probeer ander kattengrit, onze kater plaste ook naast de bak maar met een ander grit is het (bijna) over.( Ander forum, ik weet het )
Gesloten