AEG LT55540 draait niet, hoe openen?

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Hallo allemaal,
Ik lees hier allemaal verschillende berichten over drogers die niet draaien.
Nu wil ik mijn vriend laten zien dat ik dit zelf kan (proberen te) maken, maar ik ben een echte leek.
Het begint bij mij al bij stap 1: Waar moet ik de machine openmaken?
Op de achterkant zitten alleen maar moertjes, maar moet ik hem daar wel openmaken?
HELP!

Groetjes Danielle.
Info

Ik ga er van uit dat de jouwe ook niet draait.
Branden er wel lampjes als je hem aanzet?
Zo ja: stekker er uit en het bovenblad er af schroeven.
Je ziet dan een zwarte riem. Is deze gebroken?
Draai de trommel eens rond, moet redelijk zwaar gaan als de riem er om zit.
Zie je geen riem dan is deze gebroken.
Als hij er nog wel op zit dan de steker er in doen en kiezen voor het programma opfrissen, hij zou dan moeten gaan draaien met koude lucht.
Als hij niet gaat draaien geef hem dan een zetje, komt hij dan opgang?
Zoniet dan zetje andere kant op. Gaat hij draaien dan is de aanloop condensator defect.
Draait hij niet dan is er meer defect.
PAS OP voor je handen.
Info

De band is kapot en ik heb een nieuwe gekocht.
Maar nu moet hij er om heen. De bovenkant heb ik er af en de achterkant voor de helft los.
Op internet heb ik een stappenplan gevonden, maar dan moet ik van alles los maken enz.
Is dat echt noodzakelijk of is er een andere manier om de band er om te krijgen?
Info


Helaas is dat echt nodig, je moet ruimte hebben tussen de achterkant en de as van de trommel.
Gesloten