AEG lavatherm wasdroger model T88800 Foutmelding E54

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Mijn aeg lavatherm wasdroger model T88800 stopt soms voortijdig. Op het display staat dan de melding E54. In de gebruiksaanwijzing staat alleen maar dat bij herhaaldelijk terugkeren van deze melding een monteur moet laten komen. Kan iemand mij vertellen wat deze melding betekend en of het een grote/dure reparatie is ?
Info

E54 betekent dat de motor te zwaar gaat draaien. Mogelijk loopt de trommel vast maar het kan ook een gammel relais zijn op de besturingselektronica.Controleer deze ook op losse contacten.
Info


Niet correct: zie Consuwijzer.nl. De verplichting voor een degelijk en werkend product is niet afgelopen na de garantie periode.Tevens is niet AEG de partij maar je leverancier. Deze mag het naderhand met AEG uitvechten.
Info

Ik heb gisteren mijn v snaar vervangen bij mijn AEG droger 57800 dat is goed gelukt maar hij geef geen fout code als ik hem aan zet,
maar hij draait twee rondes en dan zegt hij dat hij klaar is dus einde programma en gaat niet verder met het programma
op verschillende programma's geprobeerd maar helaas hij doet het alleen op het 30 min programma
maar ben er wel achter gekomen dat het een E54 code is wat maar wat kan ik er aan doen
Info

Zoek even op dit forum op "E54" , E54 is iets van de motor en kan bijv. een relais zijn.

Succes met je zoektocht en reparatie!
Info

hier is een linkje met storingscodes http://www.euromaxx.nu/products/stringscode-uitlezen/ er staat bij E54 dat de relais defect zijn maar probeer eens om de contactpunten van de relais even een beetje extra te vertinnen (de grote zwarte blokken op de printplaat)  misschien maken ze slecht contact , het heeft me bij een wasmachine wel een keer geholpen.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

altijd relais vervangen bij te hete aansluiting
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten