Ga naar inhoud

AEG T55840 na vervangen LNK304GN + 47 ohm nog dood


Aanbevolen berichten

Bij de AEG T55840 droger heb ik de LNK304 en de 47ohm weerstand vervangen, beide waren defect.
Kleine reparatie zou je zeggen, echter heb ik de pech dat de machine het nog niet doet.

Ik wat zaken gemeten of er niet ergens een diode doorgeslagen is (echt defect) maar ook niet het geval.
Condensator C5 22 microF klopt ook
Schakelaar werkt.
Ik meet wel een uitgangsspanning op IC van 5,85 V
Ik zie verder geen vreemde zaken en meet verder niets vreemds

Heeft nog iemand een idee wat het zou kunnen zijn.
Of heeft iemand een schema?
Link naar reactie
Zou je wat beter kunnen omschrijven wat er wel en wat er niet gebeurt? Jij bent mijn ogen en oren en ik kan niet kijken naar jouw machine.

"Hij doet het niet" is voor mij heel vaag en ook "de schakelaar is goed" zegt mij niets.

Dus beter het probleem omschrijven graag.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Dan is er waarschijnlijk tijdens het solderen toch wat fout gegaan. Ze willen nog wel eens uitstappen als je te lang met solderen bezig bent.
Ook kan het zijn dat er een smoorspoeltje in het circuit stuk is.

Als er spanning op de uitgang is dan moet er een signalering branden.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb nog een nieuw ic geplaatst omdat het misschien fout zou gaan met het solderen.
Maar dit heeft niet geholpen.
Andere componenten gemeten echter geen defecten kunnen meten.
Er is geen signalering, waarschijnlijk omdat de uitgangs spanning te laag is.
Helaas is dit een print waar waarschijnlijk meer aan de hand is dan de standaard componenten die defect zijn.
Mocht iemand een schema hebben dan hoor ik het graag.
Link naar reactie

In de datasheet staan ook tekeningen , die wel de rode draad vormen op de printen. Want schema's worden niet vrijgegeven door de fabrikanten.
Ik vraag me af waar je wat gemeten hebt. Want de uitgangspanning van de chip moet 12 volt zijn, waarschijnlijk heb je op de feedback zitten meten.

Zoek op het internet maar eens naar de datasheet van de betreffende LNK, daar wordt je vast wel wijzer van.Datasheet

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...